|
FB |
B |
NU |
OBSERVAŢII |
Pot: |
|
|
|
|
Să aleg modalităţile de comunicare adecvate situaţiilor concrete, conţinutului comunicării şi particularităţilor de vârstă, individuale şi de instruire ale interlocutorului (elevi/părinţi/cadre didactice etc.) |
|
|
|
|
Să selectez informaţiile esenţiale, corelându-le cu obiectivele programei şi particularităţile grupului instruit |
|
|
|
|
Să utilizez în exprimare termenii adecvaţi, corelându-i cu conţinutul comunicării, particularităţile de vârstă, individuale şi de instruire ale elevilor |
|
|
|
|
Să verific, prin compararea cu mesajul transmis, acurateţea şi integritatea mesajului receptat de către elev, depistând eventualele deficienţe de receptare |
|
|
|
|
Să remediez cu promptitudine eventualele deficienţe constatate în lanţul comunicării |
|
|
|
|
Să proiectez instrumente de evaluare şi criterii de apreciere care să permită evaluarea obiectivă şi unitară a tuturor elevilor, corelându-le cu obiectivele programei, particularităţile de vârstă şi de instruire ale acestora şi cu scopul evaluării |
|
|
|
|
Să administrez instrumentele de evaluare, asigurând condiţiile materiale necesare aplicării acestora şi favorizând potenţarea indicatorilor pozitivi ai climatului motivaţional şi înlăturarea / atenuarea celor negativi |
|
|
|
Anul acesta nu s-a putut folosi laboratorul de desen tehnic |
Să valorific rezultatele evaluării, interpretându-le cu discernământ şi elaborând strategiile didactice adecvate posibilităţilor elevilor şi ritmului de instruire propriu grupului instruit, pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor şi eliminarea eventualelor deficienţe constatate în procesul de instruire |
|
|
|
|
Să identific sursele de informare adecvate pregătirii individuale a elevilor în funcţie de nevoile de dezvoltare ale acestora |
|
|
|
|
Să selectez cele mai eficiente tehnici de învăţare, facilitând învăţarea şi potenţând gradul de implicare a elevilor în procesul propriei instruiri |
|
|
|
|
Să planific şi să organizez activităţi extraşcolare, obiectivele vizate de activitate fiind în conformitate cu finalităţile educaţionale |
|
|
|
Dificil cand nu am ora de dirigentie. |
Să supraveghez activitatea cu atenţie, pe tot parcursul derulării ei, stabilind în mod adecvat responsabilităţile factorilor implicaţi, pentru a asigura atingerea obiectivelor, astfel încât activitatea să se desfăşoare în condiţii de securitate |
|
|
|
|
Să interpretez rezultatele activităţilor extraşcolare cu obiectivitate, pentru a identifica, în mod creativ, noi activităţi didactice, care să permită atingerea obiectivelor educaţionale |
|
|
|
Dificil cand nu am ora de dirigentie |
Să analizez şi să exersez continuu cu elevii, pentru ca aceştia să le cunoască şi să le respecte, formele prin care se manifestă autoritatea în şcoală, familie şi societate, motivând şi corectând comportamentul elevilor prin aplicarea recompenselor şi sancţiunilor |
|
|
|
|
Să promovez un comportament social dezirabil, evaluând cu obiectivitate comportamentul elevilor, potrivit regulilor existente în familie, şcoală şi societate |
|
|
|
|
Să identific posibile domenii conexe de colaborare, comunicând eficient şi documentat cu alte cadre didactice şi manifestând spirit de lucru în echipă |
|
|
|
|
Să analizez cu atenţie particularităţile grupului instruit şi formulează şi comunică cu tact, persoanelor abilitate să intervină, observaţii pertinente asupra posibilelor cauze perturbatoare ale procesului instructiv-educativ |
|
|
|
|
Să colaborez eficient cu colegii pentru a interveni în timp util în eliminarea posibilelor cauze perturbatoare ale procesului instructiv-educativ |
|
|
|
|
Să elaborez instrumente de evaluare adecvate conţinuturilor, obiectivelor instructiv-educative şi particularităţilor de vârstă ale grupului instruit/evaluat |
|
|
|
|
Să îmi asum responsabilitatea în cadrul echipei de lucru a profesorilor care urmează să abordeze o temă transdisciplinară, corelat cu natura şi importanţa activităţii şi obiectivele curriculare |
|
|
|
|
Să stabilesc curriculum opţional prin consultarea colegilor şi a persoanelor abilitate să coordoneze activitatea, activităţile de instruire propuse fiind corelate cu resursele materiale şi umane ale unităţii de învăţământ, nevoile de informare sau aspiraţiile elevilor |
|
|
|
|
Să dezvolt curriculum-ul opţional, identificând resursele informaţionale în concordanţă cu conţinuturile, particularităţile de vârstă şi de instruire ale elevilor vizaţi de activitate şi disponibilităţile de timp ale acestora |
|
|
|
|
Să evaluez cu obiectivitate nevoile proprii de formare şi dezvoltare profesională, analizând, cu discernământ şi flexibilitate, recomandările obţinute în urma inspecţiilor sau interasistenţelor la ore |
|
|
|
|
Să stabilesc planul de studiu individual astfel încât să acopere nevoile personale de dezvoltare profesională şi nevoile unităţii de învăţământ, corelat cu bugetul de timp de care dispun |
|
|
|
|
Să selectez activităţile de învăţare adecvate obiectivelor din curriculum şi particularităţilor de vârstă şi de instruire ale grupului instruit |
|
|
|
|
Să întocmesc planificările calendaristice la timp, timpul de instruire alocat conţinuturilor fiind corelat cu importanţa acestora în programul de formare, particularităţile grupului instruit şi obiectivele vizate |
|
|
|
|
Să apreciz periodic, cu obiectivitate, gradul de atingere a obiectivelor şi modul de parcurgere a conţinuturilor, prin compararea situaţiei reale cu cea proiectată |
|
|
|
|
Să stabilesc şi să formulez obiectivele operaţionale în urma analizei conţinutului activităţilor de învăţare, astfel încât să se realizeze raportul adecvat între dobândirea de cunoştinţe şi formarea de deprinderi |
|
|
|
|
Să stabilesc conţinutul activităţii de învăţare, în conformitate cu obiectivele vizate şi cu prevederile din curriculum şi corelat cu manualele |
|
|
|
|
Să stabilesc obiectivele activităţii practice, corelând activitatea experimentală cu teoria avută în vedere şi în conformitate cu competenţele prevăzute în standardul de pregătire pentru specializarea pentru care se face instruirea |
|
|
|
|
Să stabilesc planul de derulare a activităţii practice în funcţie de natura activităţii practice, obiectivele vizate de activitate şi particularităţile grupului instruit |
|
|
|
|
Să selectez şi să pregătesc cu atenţie şi discernământ echipamentele şi materialele necesare derulării activităţii în condiţii de securitate atât din punct de vedere al elevilor cât şi al echipamentelor, asigurând un grad ridicat de eficienţă |
|
|
|
Anul acesta nu s-a putut folosi laboratorul de desen tehnic |
Să monitorizez cu atenţie activitatea fiecărui elev implicat în derularea activităţii practice, dând pas cu pas, indicaţiile de lucru şi asigurând atingerea tuturor obiectivelor vizate de activitate şi eficienţa instruirii |
|
|
|
Raman la parerea ca este deosebit de dificil sa lucrezi cu clase care au peste 30 de elevi |
Să dezvolt potenţialul fizic al elevilor, organizând spaţiul destinat activităţii de educaţie fizică astfel încât activitatea să se desfăşoare controlat şi în condiţii de securitate
|
|
|
|
|
Să menţin, cu responsabilitate, în stare corespunzătoare aparatura sportivă pentru a putea fi utilizată corespunzător nevoilor de pregătire fizică a elevilor |
|
|
|
|
Să organizez activităţi care vizează dezvoltarea fizică armonioasă şi recreerea elevilor, cerinţele formulate în cadrul probelor de evaluare fiind corelate cu potenţialul fizic al acestora |
|
|
|
|
Să rezolv cu tact, prin metode adecvate, eventualele situaţii care împlică nerespectarea regulilor de igienă |
|
|
|
|
Să ofer familiei, cu tact şi diplomaţie, informaţii relevante asupra situaţiei elevilor |
|
|
|
|
Să analizez cu obiectivitate informaţiile primite despre elevi, ritmicitatea solicitării şi obţinerii informaţiilor fiind corelată cu statutul elevului şi încadrarea sa în derularea activităţii instructiv-educative |
|
|
|
|
Să consiliez familia elevului, selectând cu responsabilitate aspectele avute în vedere, corespunzător situaţiei acestuia astfel încât sfaturile şi recomandările să fie pertinente |
|
|
|
|
Să implic familia în activitatea şcolii, informând responsabil şi corect părinţii despre problemele şcolii |
 |
|
|
|
Documentele care îmi reglementează modul de desfăşurare a activităţii în cadrul activităţii specifice unităţii de învăţământ |
 |
|
|
|
Natura informaţiilor conţinute de documentele care îmi reglementează modul de desfăşurare a activităţii (Fişa postului, Ordine de Ministru, elemente de legislaţie, Legea Învăţământului şi completările, Statutul personalului didactic etc.) |
|
 |
|
La nevoie le consult de la www.edu.ro |
Curriculum naţional, curriculum la decizia şcolii; modul de elaborare, aplicare şi evaluare |
 |
|
|
|
Tehnici de organizare şi planificare |
 |
|
|
|
Modalităţi, tipuri şi criterii de elaborare a instrumentelor de evaluare a elevilor |
 |
|
|
|
Tehnici de observare |
 |
|
|
|
Tehnici de comunicare, lucru în echipă |
 |
|
|
|
Noţiuni de psihopedagogie |
 |
|
|
|
Tipurile de materiale didactice |
 |
|
|
|
Reguli de protecţia muncii şi PSI (generale şi specifice activităţii derulate în unitatea de învăţământ) |
 |
|
|
|
Persoanele autorizate cărora trebuie să mă adresez în vederea raportării lucrărilor executate sau în cazul sesizării unor nereguli în completarea documentelor pe baza cărora îmi desfăşor activitatea |
 |
|
|
|
Formele de perfecţionare a personalului didactic |
 |
|
|
|
Operare PC |
 |
|
|
|
Limbi străine |
|
 |
|
Limba engleza |
|
|
|
|
|