BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Colegiul Tehnic de Posta si Telecomunicatii "Gheorghe Airinei"
FIŞĂ DE AUTOEVALUARE
Ing. Calin Mihaela
 

 

  1. Pentru a obţine o imagine proprie asupra nivelului de îndeplinire a standardului, completaţi lista de verificare a autoevaluării, marcând corespunzător în coloane: FOARTE BINE (FB), BINE (B), NU.
  2. Menţionaţi în rubrica OBSERVAŢII dacă aveţi dificultăţi (referitor la aspectele menţionate în prima coloană) în desfăşurarea unora dintre activităţi:

 

FB

B

NU

OBSERVAŢII

Pot:

 

 

 

 

Să aleg modalităţile de comunicare adecvate situaţiilor concrete, conţinutului comunicării şi particularităţilor de vârstă, individuale şi de instruire ale interlocutorului (elevi/părinţi/cadre didactice etc.)

 

 

 

Să selectez informaţiile esenţiale, corelându-le cu obiectivele programei şi particularităţile grupului instruit

 

 

 

Să utilizez în exprimare termenii adecvaţi, corelându-i cu conţinutul comunicării, particularităţile de vârstă, individuale şi de instruire ale elevilor

 

 

 

Să verific, prin compararea cu mesajul transmis, acurateţea şi integritatea mesajului receptat de către elev, depistând eventualele deficienţe de receptare

 

 

 

Să remediez cu promptitudine eventualele deficienţe constatate în lanţul comunicării

 

 

 

Să proiectez instrumente de evaluare şi criterii de apreciere care să permită evaluarea obiectivă şi unitară a tuturor elevilor, corelându-le cu obiectivele programei, particularităţile de vârstă şi de instruire ale acestora şi cu scopul evaluării

 

 

 

Să administrez instrumentele de evaluare, asigurând condiţiile materiale necesare aplicării acestora şi favorizând potenţarea indicatorilor pozitivi ai climatului motivaţional şi înlăturarea / atenuarea celor negativi

 

 

Anul acesta nu s-a putut folosi laboratorul de desen tehnic

Să valorific rezultatele evaluării, interpretându-le cu discernământ şi elaborând strategiile didactice adecvate posibilităţilor elevilor şi ritmului de instruire propriu grupului instruit, pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor şi eliminarea eventualelor deficienţe constatate în procesul de instruire

 

 

 

Să identific sursele de informare adecvate pregătirii individuale a elevilor în funcţie de nevoile de dezvoltare ale acestora

 

 

 

Să selectez cele mai eficiente tehnici de învăţare, facilitând învăţarea şi potenţând gradul de implicare a elevilor în procesul propriei instruiri

 

 

 

Să planific şi să organizez activităţi extraşcolare, obiectivele vizate de activitate fiind în conformitate cu finalităţile educaţionale

 

 

Dificil cand nu am ora de dirigentie.

Să supraveghez activitatea cu atenţie, pe tot parcursul derulării ei, stabilind în mod adecvat responsabilităţile factorilor implicaţi, pentru a asigura atingerea obiectivelor, astfel încât activitatea să se desfăşoare în condiţii de securitate

 

 

 

Să interpretez rezultatele activităţilor extraşcolare cu obiectivitate, pentru a identifica, în mod creativ, noi activităţi didactice, care să permită atingerea obiectivelor educaţionale

 

 

Dificil cand nu am ora de dirigentie

Să analizez şi să exersez continuu cu elevii, pentru ca aceştia să le cunoască şi să le respecte, formele prin care se manifestă autoritatea în şcoală, familie şi societate, motivând şi corectând comportamentul elevilor prin aplicarea recompenselor şi sancţiunilor

 

 

 

Să promovez un comportament social dezirabil, evaluând cu obiectivitate comportamentul elevilor, potrivit regulilor existente în familie, şcoală şi societate

 

 

 

Să identific posibile domenii conexe de colaborare, comunicând eficient şi documentat cu alte cadre didactice şi manifestând spirit de lucru în echipă

 

 

 

Să analizez cu atenţie particularităţile grupului instruit şi formulează şi comunică cu tact, persoanelor abilitate să intervină, observaţii pertinente asupra posibilelor cauze perturbatoare ale procesului instructiv-educativ

 

 

 

Să colaborez eficient cu colegii pentru a interveni în timp util în eliminarea posibilelor cauze perturbatoare ale procesului instructiv-educativ

 

 

 

Să elaborez instrumente de evaluare adecvate conţinuturilor, obiectivelor instructiv-educative şi particularităţilor de vârstă ale grupului instruit/evaluat

 

 

 

Să îmi asum responsabilitatea în cadrul echipei de lucru a profesorilor care urmează să abordeze o temă transdisciplinară, corelat cu natura şi importanţa activităţii şi obiectivele curriculare

 

 

 

Să stabilesc curriculum opţional prin consultarea colegilor şi a persoanelor abilitate să coordoneze activitatea, activităţile de instruire propuse fiind corelate cu resursele materiale şi umane ale unităţii de învăţământ, nevoile de informare sau aspiraţiile elevilor

 

 

 

Să dezvolt curriculum-ul opţional, identificând resursele informaţionale în concordanţă cu conţinuturile, particularităţile de vârstă şi de instruire ale elevilor vizaţi de activitate şi disponibilităţile de timp ale acestora

 

 

 

Să evaluez cu obiectivitate nevoile proprii de formare şi dezvoltare profesională, analizând, cu discernământ şi flexibilitate, recomandările obţinute în urma inspecţiilor sau interasistenţelor la ore

 

 

 

Să stabilesc planul de studiu individual astfel încât să acopere nevoile personale de dezvoltare profesională şi nevoile unităţii de învăţământ, corelat cu bugetul de timp de care dispun

 

 

 

Să selectez activităţile de învăţare adecvate obiectivelor din curriculum şi particularităţilor de vârstă şi de instruire ale grupului instruit

 

 

 

Să întocmesc planificările calendaristice la timp, timpul de instruire alocat conţinuturilor fiind corelat cu importanţa acestora în programul de formare, particularităţile grupului instruit şi obiectivele vizate

 

 

 

Să apreciz periodic, cu obiectivitate, gradul de atingere a obiectivelor şi modul de parcurgere a conţinuturilor, prin compararea situaţiei reale cu cea proiectată

 

 

 

Să stabilesc şi să formulez obiectivele operaţionale în urma analizei conţinutului activităţilor de învăţare, astfel încât să se realizeze raportul adecvat între dobândirea de cunoştinţe şi formarea de deprinderi

 

 

 

Să stabilesc conţinutul activităţii de învăţare, în conformitate cu obiectivele vizate şi cu prevederile din curriculum şi corelat cu manualele

 

 

 

Să stabilesc obiectivele activităţii practice, corelând activitatea experimentală cu teoria avută în vedere şi în conformitate cu competenţele prevăzute în standardul de pregătire pentru specializarea pentru care se face instruirea

 

 

 

Să stabilesc planul de derulare a activităţii practice în funcţie de natura activităţii practice, obiectivele vizate de activitate şi particularităţile grupului instruit

 

 

 

Să selectez şi să pregătesc cu atenţie şi discernământ echipamentele şi materialele necesare derulării activităţii în condiţii de securitate atât din punct de vedere al elevilor cât şi al echipamentelor, asigurând un grad ridicat de eficienţă

 

 

Anul acesta nu s-a putut folosi laboratorul de desen tehnic

Să monitorizez cu atenţie activitatea fiecărui elev implicat în derularea activităţii practice, dând pas cu pas, indicaţiile de lucru şi asigurând atingerea tuturor obiectivelor vizate de activitate şi eficienţa instruirii

 

 

Raman la parerea ca este deosebit de dificil sa lucrezi cu clase care au peste 30 de elevi

Să dezvolt potenţialul fizic al elevilor, organizând spaţiul destinat activităţii de educaţie fizică astfel încât activitatea să se desfăşoare controlat şi în condiţii de securitate

 

 

 

 

Să menţin, cu responsabilitate, în stare corespunzătoare aparatura sportivă pentru a putea fi utilizată corespunzător nevoilor de pregătire fizică a elevilor

 

 

 

Să organizez activităţi care vizează dezvoltarea fizică armonioasă şi recreerea elevilor, cerinţele formulate în cadrul probelor de evaluare fiind corelate cu potenţialul fizic al acestora

 

 

 

Să rezolv cu tact, prin metode adecvate, eventualele situaţii care împlică nerespectarea regulilor de igienă

 

 

 

Să ofer familiei, cu tact şi diplomaţie, informaţii relevante asupra situaţiei elevilor

 

 

 

Să analizez cu obiectivitate informaţiile primite despre elevi, ritmicitatea solicitării şi obţinerii informaţiilor fiind corelată cu statutul elevului şi încadrarea sa în derularea activităţii instructiv-educative

 

 

 

Să consiliez familia elevului, selectând cu responsabilitate aspectele avute în vedere, corespunzător situaţiei acestuia astfel încât sfaturile şi recomandările să fie pertinente

 

 

 

Să implic familia în activitatea şcolii, informând responsabil şi corect părinţii despre problemele şcolii      
Documentele care îmi reglementează modul de desfăşurare a activităţii în cadrul activităţii specifice unităţii de învăţământ      
Natura informaţiilor conţinute de documentele care îmi reglementează modul de desfăşurare a activităţii (Fişa postului, Ordine de Ministru, elemente de legislaţie, Legea Învăţământului şi completările, Statutul personalului didactic etc.)     La nevoie le consult de la www.edu.ro
Curriculum naţional, curriculum la decizia şcolii; modul de elaborare, aplicare şi evaluare      
Tehnici de organizare şi planificare      
Modalităţi, tipuri şi criterii de elaborare a instrumentelor de evaluare a elevilor      
Tehnici de observare      
Tehnici de comunicare, lucru în echipă      
Noţiuni de psihopedagogie      
Tipurile de materiale didactice      
Reguli de protecţia muncii şi PSI (generale şi specifice activităţii derulate în unitatea de învăţământ)      
Persoanele autorizate cărora trebuie să mă adresez în vederea raportării lucrărilor executate sau în cazul sesizării unor nereguli în completarea documentelor pe baza cărora îmi desfăşor activitatea      
Formele de perfecţionare a personalului didactic      
Operare PC      
Limbi străine     Limba engleza