BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Colegiul Tehnic de Posta si Telecomunicatii "Gheorghe Airinei"

Planificari calendaristice

Ing. Calin Mihaela
 

 

Mecanica aplicata

 

Colegiul Tehnic de Posta si Telecomunicatii “Gheorghe Airinei “

Disciplina : Mecanica aplicata

Profesor: ing. Mihaela Calin

Clasa : a-X-a A, D, E, F, G

Nr. ore : 2 ore/saptamana (72)

An scolar : 2005-2006

Catedra :Tehnica

 

PLANIFICARE CALENDARISTICA

Semestrul I

 

 

Nr.

crt.

Continuturi ale unitatilor de invatare

Competente specifice vizate

Nr. ore

Saptamana

Obs.

1.

Elemente de statica

•  Vectori si compunerea lor grafica prin metodele poligonului si paralelogramului.

•  Forte si momente (definire, modul, simbol, unitati de masura, relatii de calcul)

•  Echilibrul static al fortelor (ecuatia de echilibru)

•  Forte active si forte de legatura/reactiuni.

•  Aplicarea notiunilor de statica in exemple specifice domeniului de pregatire.

•  Utilizarea regulilor de calcul pentru verificarea echilibrului static al corpurilor simplu rezemate

•  Utilizarea in comunicare a termenilor noi de specialitate

•  Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie

•  Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate

 

3

3

2

2

 

 

 

S1-S2

S2-S3

S4

S5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Evaluare sumativa U.I 1

Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 1

2

S6

 

2.

Elemente de cinematica

•  Miscarea de translatie continua si alternativa, uniforma si variata (definire, identificarea traiectoriilor punctelor in miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).

•  Miscarea de rotatie continua si alternativa, uniforma si variata (definire, identificarea traiectoriilor punctelor in miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).

•  Miscarea elicoidala (definire, identificarea traiectoriilor punctelor in miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).

•  Miscarea plan-paralela (definire, identificarea traiectoriilor punctelor în miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).

Descrierea tipurilor de miscari in vederea evidentierii traiectoriei parcurse.

Recunoasterea tipurilor de miscari in exemple tehnice.

Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.

Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa

Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie

 

 

 

2

 

 

 

2

 

 

 

2

 

 

2

 

S7

 

 

 

S8

 

 

 

S9

 

 

S10

 

 

Evaluare sumativa U.I 2

Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 2

2

S11

 

3

Solicitari mecanice

•  Tensiuni, deformatii (definire, legea lui Hooke, relatii intre ele, simboluri, unitati de masura).

•  Solicitari mecanice simple:

•  Intindere

•  Compresiune

•  Forfecare

•  Incovoiere

 

•  Utilizarea notiunilor, simbolurilor si unitatilor de masura în definirea solicitarilor si deducerea formulelor de calcul.

•  Identificarea deformatiilor pentru evidentierea solicitarilor mecanice care le-au produs.

•  Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.

•  Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa

•  Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie

•  Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate

 

 

1

 

 

3

3

3

4

 

 

 

 

 

 

 

S12

 

 

S12-S13

S14-S15

S15-S16

S17-S18

 

 

 

Evaluare sumativa semestrul I

Sintetizarea, verificarea cunostintelor dobandite in semestrul I

 

 

 

2

S19

 

 

 

PLANIFICARE CALENDARISTICA

Semestrul II

 

 

Nr.

crt.

Continuturi ale unitatilor de invatare

Competente specifice vizate

Nr. ore

Saptamana

Obs.

3.

Solicitari mecanice

•  Solicitari mecanice simple:

•  Rasucire

(definire, utilizarea relatiilor matematice intre marimile care definesc solicitarile simple, exemplificarea pe corpuri si sisteme tehnice concrete).

3.4. Solicitari mecanice compuse (clasificare, definire, exemplificare).

•  Utilizarea notiunilor, simbolurilor si unitatilor de masura în definirea solicitarilor si deducerea formulelor de calcul.

•  Identificarea deformatiilor pentru evidentierea solicitarilor mecanice care le-au produs.

•  Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.

•  Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa

•  Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie

•  Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

S20

 

 

 

 

S21

 

 

Evaluare sumativa U.I 3

Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 2

1

S21

 

4.

Elemente componente ale sistemelor tehnice:

•  Caracteristici constructive si functionale ale elementelor componente ale sistemelor tehnice (conditii de rezistenta si de rigiditate, interschimbabilitate, standardizare, clasificare)

•  Asamblari nedemontabile:

•  Asamblari nituite

•  Asamblari sudate

•  Asamblari lipite

(caracteristici constructive, materiale de constructie, solicitarile mecanice)

•  Asamblari demontabile:

•  Asamblari cu pene si stifturi

•  Asamblari prin caneluri

•  Asamblari filetate

•  Asamblari cu elemente elastice: bratari, inele de siguranta, arcuri

(caracteristici constructive, materiale de executie, solicitari mecanice).

•  Organe ale miscarii de rotatie:

•  Osii si arbori,

•  Lagare,

•  Cuplaje

(rol functional, forme constructive, materiale de executie, solicitari mecanice).

•  Reprezentarea în proiectie ortogonala a formelor constructive pline sau cu goluri

•  Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare

•  Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.

•  Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa

•  Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese

•  Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic

 

 

 

1

 

 

 

 

2

1

1

 

 

 

 

1

1

2

1

 

 

 

2

1

1

 

s

S22

 

 

 

 

S22-S23

S23

S24

 

 

 

 

S24

S25

S25-S26

S26

 

 

 

S27

S28

S28

 

 

Evaluare sumativa U.I 4

Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 4

2

S29

 

5

Transmisii mecanice:

5.1 Transmisii cu roti dintate (rol functional, elemente constructive, principiu de functionare, materiale, solicitari mecanice, domenii de utilizare).

•  Transmisii cu roti de frictiune (rol functional, elemente constructive, principiu de functionare, materiale, solicitari mecanice, domenii de utilizare).

5.3 Transmisii prin curele, cabluri, lanturi (rol functional, elemente constructive, principiu de functionare, materiale, solicitari mecanice, domenii de utilizare).

•  Identificarea elementelor componente ale transmisiilor mecanice în scopul explicarii principiului lor de functionare.

•  Precizarea aplicatiilor tehnice în care sunt utilizate diferite tipuri de transmisii mecanice.

•  Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.

•  Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa

•  Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie

 

 

2

 

 

2

 

 

 

2

 

S31

 

 

S31

 

 

 

S32

 

 

Evaluare sumativa U.I 5

Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 5

1

S33

 

6

Mecanisme:

6.1 Mecanisme pentru transformarea miscarii:

•  Mecanisme pentru tranformarea miscarii de rotatie in miscare rectilinie continua: surub – piulita, pinion- cremaliera

•  Mecanisme de transformare a miscarii de rotatie in miscare rectilinie alternativa: biela- manivela, mecanism cu culisa;

•  Mecanism de transformare a miscarii de rotatie continua in rotatie intermitenta: mecanism cu clichet, mecanism cu cruce de Malta

6. 2 Alte mecanisme: cu came, patrulatere

•  Explicarea functionarii mecanismelor, precizand tipurile si rolul functional al elementelor lor componente .

•  Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare

•  Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese

•  Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic

•  Formarea si dezvoltarea imaginatiei spatiale.

•  Dezvoltarea simtului estetic

 

 

1

 

 

2

 

 

1

 

1

 

 

 

 

 

 

S33

 

 

S34

 

 

S35

 

S35

 

 

 

 

 

Evaluare sumativa semestrul II

Sintetizarea , verificarea cunostintelor dobandite in semestrul II

2

S36

 

 

 

 

-
Inapoi