|
Mecanica aplicata
Colegiul Tehnic de Posta si Telecomunicatii “Gheorghe Airinei “
Disciplina : Mecanica aplicata
Profesor: ing. Mihaela Calin
Clasa : a-X-a A, D, E, F, G
Nr. ore : 2 ore/saptamana (72)
An scolar : 2005-2006
Catedra :Tehnica
PLANIFICARE CALENDARISTICA
Semestrul I
Nr.
crt. |
Continuturi ale unitatilor de invatare |
Competente specifice vizate |
Nr. ore |
Saptamana |
Obs. |
1. |
Elemente de statica
Vectori si compunerea lor grafica prin metodele poligonului si paralelogramului.
Forte si momente (definire, modul, simbol, unitati de masura, relatii de calcul)
Echilibrul static al fortelor (ecuatia de echilibru)
Forte active si forte de legatura/reactiuni. |
Aplicarea notiunilor de statica in exemple specifice domeniului de pregatire.
Utilizarea regulilor de calcul pentru verificarea echilibrului static al corpurilor simplu rezemate
Utilizarea in comunicare a termenilor noi de specialitate
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate |
3
3
2
2
|
S1-S2
S2-S3
S4
S5
|
|
|
Evaluare sumativa U.I 1 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 1 |
2 |
S6 |
|
2. |
Elemente de cinematica
Miscarea de translatie continua si alternativa, uniforma si variata (definire, identificarea traiectoriilor punctelor in miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).
Miscarea de rotatie continua si alternativa, uniforma si variata (definire, identificarea traiectoriilor punctelor in miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).
Miscarea elicoidala (definire, identificarea traiectoriilor punctelor in miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete).
Miscarea plan-paralela (definire, identificarea traiectoriilor punctelor în miscare, exemple pe sisteme tehnice concrete). |
Descrierea tipurilor de miscari in vederea evidentierii traiectoriei parcurse.
Recunoasterea tipurilor de miscari in exemple tehnice.
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
|
2
2
2
2 |
S7
S8
S9
S10 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 2 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 2 |
2 |
S11 |
|
3 |
Solicitari mecanice
Tensiuni, deformatii (definire, legea lui Hooke, relatii intre ele, simboluri, unitati de masura).
Solicitari mecanice simple:
Intindere
Compresiune
Forfecare
Incovoiere
|
Utilizarea notiunilor, simbolurilor si unitatilor de masura în definirea solicitarilor si deducerea formulelor de calcul.
Identificarea deformatiilor pentru evidentierea solicitarilor mecanice care le-au produs.
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate
|
1
3
3
3
4
|
S12
S12-S13
S14-S15
S15-S16
S17-S18
|
|
|
Evaluare sumativa semestrul I |
Sintetizarea, verificarea cunostintelor dobandite in semestrul I
|
2 |
S19 |
|
PLANIFICARE CALENDARISTICA
Semestrul II
Nr.
crt. |
Continuturi ale unitatilor de invatare |
Competente specifice vizate |
Nr. ore |
Saptamana |
Obs. |
3. |
Solicitari mecanice
Solicitari mecanice simple:
Rasucire
(definire, utilizarea relatiilor matematice intre marimile care definesc solicitarile simple, exemplificarea pe corpuri si sisteme tehnice concrete).
3.4. Solicitari mecanice compuse (clasificare, definire, exemplificare). |
Utilizarea notiunilor, simbolurilor si unitatilor de masura în definirea solicitarilor si deducerea formulelor de calcul.
Identificarea deformatiilor pentru evidentierea solicitarilor mecanice care le-au produs.
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate |
2
1 |
S20
S21 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 3 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 2 |
1 |
S21 |
|
4. |
Elemente componente ale sistemelor tehnice:
Caracteristici constructive si functionale ale elementelor componente ale sistemelor tehnice (conditii de rezistenta si de rigiditate, interschimbabilitate, standardizare, clasificare)
Asamblari nedemontabile:
Asamblari nituite
Asamblari sudate
Asamblari lipite
(caracteristici constructive, materiale de constructie, solicitarile mecanice)
Asamblari demontabile:
Asamblari cu pene si stifturi
Asamblari prin caneluri
Asamblari filetate
Asamblari cu elemente elastice: bratari, inele de siguranta, arcuri
(caracteristici constructive, materiale de executie, solicitari mecanice).
Organe ale miscarii de rotatie:
Osii si arbori,
Lagare,
Cuplaje
(rol functional, forme constructive, materiale de executie, solicitari mecanice). |
Reprezentarea în proiectie ortogonala a formelor constructive pline sau cu goluri
Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
|
1
2
1
1
1
1
2
1
2
1
1
|
s
S22
S22-S23 S23
S24
S24
S25
S25-S26
S26
S27
S28
S28 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 4 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 4 |
2 |
S29 |
|
5 |
Transmisii mecanice:
5.1 Transmisii cu roti dintate (rol functional, elemente constructive, principiu de functionare, materiale, solicitari mecanice, domenii de utilizare).
Transmisii cu roti de frictiune (rol functional, elemente constructive, principiu de functionare, materiale, solicitari mecanice, domenii de utilizare).
5.3 Transmisii prin curele, cabluri, lanturi (rol functional, elemente constructive, principiu de functionare, materiale, solicitari mecanice, domenii de utilizare). |
Identificarea elementelor componente ale transmisiilor mecanice în scopul explicarii principiului lor de functionare.
Precizarea aplicatiilor tehnice în care sunt utilizate diferite tipuri de transmisii mecanice.
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
|
2
2
2 |
S31
S31
S32 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 5 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 5 |
1 |
S33 |
|
6 |
Mecanisme:
6.1 Mecanisme pentru transformarea miscarii:
Mecanisme pentru tranformarea miscarii de rotatie in miscare rectilinie continua: surub – piulita, pinion- cremaliera
Mecanisme de transformare a miscarii de rotatie in miscare rectilinie alternativa: biela- manivela, mecanism cu culisa;
Mecanism de transformare a miscarii de rotatie continua in rotatie intermitenta: mecanism cu clichet, mecanism cu cruce de Malta
6. 2 Alte mecanisme: cu came, patrulatere |
Explicarea functionarii mecanismelor, precizand tipurile si rolul functional al elementelor lor componente .
Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
Formarea si dezvoltarea imaginatiei spatiale.
Dezvoltarea simtului estetic |
1
2
1
1
|
S33
S34
S35
S35
|
|
|
Evaluare sumativa semestrul II |
Sintetizarea , verificarea cunostintelor dobandite in semestrul II |
2 |
S36 |
|
|