|
MINIPROIECTUL
Obiective:
- Valorificarea termenilor de specialitate in comunicare
- Dezvoltarea capacitatii de proiectare
- Identificarea factorilor dezvoltarii tehnicii si implicatiile ei asupra mediului si societatii
- Dezvoltarea capacitatii de cooperare in scopul realizarii unui produs
Tematica:
CORPURI GEOMETRICE SI OBIECTE ALCATUITE DIN CORPURI GEOMETRICE
Grupul: 3 elevi
Timp de lucru: 20 de saptamani
Planul tematicii:
- Definirea a trei corpuri geometrice studiate. Pentru fiecare elev din grup, profesorul va stabili o alta pozitie a bazei corpului fata de planul de proiectie
- Realizarea unui table care sa contina: corpul geometric, elementele caracteristice ale acestuia, reprezentarea in dubla proiectie ortogonala, reprezentarea in numar minim de proiectii
- Intocmirea reprezentarilor in epura pentru cele trei corpuri pe formate A4 cu indicator
- Reprezentarea unui obiect imaginat format din corpurile geometrice alese (fiecare elev isi imagineaza un alt obiect)
- Exemple de obiecte alcatuite din corpurile alese (din natura si din spatial artificial)
- Stabilirea valorilor dimensiunilor caracteristice si reprezentarea celor trei corpuri geometrice in numar minim de proiectii si cotarea lor
- Completarea obiectului imaginat cu filet exterior si intocmirea desenului noului obiect pe format A4
- Reprezentarea obiectului atunci cand are un gol interior de forma unui alt corp geometric decat cele alese anterior
- Reprezentarea in numar minim de de proiectii a obiectului imaginat;
- Cotarea desenului tehnic intocmit pe baza elementelor caracteristice ale corpurilor geometrice
- Intocmirea desenului la scara pe formatul ales in functie de dimensiunile obiectului imaginat sau la o scara potrivita
- Stabilirea rugozitatii suprafetelor si inscrierea valorilor pe desen
- Intocmirea schitei obiectului imaginat
Materiale necesare:
- Dosar sau mapa, coli format A4 si A3, rigla gradata, echere, compass, creioane, guma de sters
Observatie:
- Tematica miniproiectului va fi anuntata la inceputul unitatii de invatare” elemente de desen proiectiv” fiecare elev va primi o alta varianta a trei corpuri geometrice
Notare:
- Se va intocmi un referat de evaluare, conform modelului dat
- Miniproiectul va fi urmarit pe toata perioada executiei sale, conform unui grafic stability
Unitatea de invatare |
Activitatea evaluata |
Calificativ |
|
|
FB |
B |
S |
Capitolul III
Elemente de desen proiectiv |
-alegerea celor trei corpuri geometrice
-executarea pe cate un format a epurei corpurilor geometrice |
|
|
|
Capitolul IV
Reprezentarea in vedere si sectiune |
-imaginarea unui obiect format din corpurile alese
-reprezentarea in numar minim de proiectii a obiectului
-reprezentarea in vedere si sectiune a obiectului cu gol interior |
|
|
|
Capitolul V
Cotarea desenelor tehnice |
-stabilirea dimensiunilor si cotarea primului obiect
-completarea cu filet exterior
-cotarea obiectului imaginat cu gol interior
-notarea starii suprafetei |
|
|
|
Capitolul VI
Executarea schitei dupa model |
-intocmirea schitei pentru obiectul cu gol interior |
|
|
|
Capitolul VII
Desen la scara |
- intocmirea desenului la scara pentru obiectul final |
|
|
|
REFERAT DE EVALUARE:
Numele elevului:
Clasa:
Criterii de apreciere |
Punctaj |
Corectitudinea exprimarii si folosirea vocabularului specific tehnicii |
10 p |
Respectarea normelor generale de reprezentare in desenultehnic |
20 p |
Inscrierea corecta a cotelor pe desenele intocmite |
20 p |
Respectarea regulilor de intocmire a desenului la scara |
15 p |
Executia corecta a formatelor cu indicator |
10 p |
Reprezentarea hasurilor |
5 p |
Respectarea regulilor de alcatuire a schitei |
10 p |
Sursa: manual desen tehnic clasa a –IX-a, Mariana Tanasescu, Maria Gheorghe
|