BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Colegiul Tehnic de Posta si Telecomunicatii "Gheorghe Airinei"

Fise de observare a activitatii elevilor

Ing. Calin Mihaela
 

 

FISA DE CARACTERIZARE PSIHOPEDAGOGICA

 

Elev:

Clasa: a X-a

An scolar:2004-2005

 

A. Date generale despre elev:

 

a) date biografice:

- data nasterii:10 Octombrie 1989, Bucuresti

 

b) date privind familia:

- ocupatia tatalui:sudor autogen

- ocupatia mamei:laboranta la un Institut de Cercetare

- are o sora născuta in anul 1986

 

c) conditii materiale:

Conditiile materiale pot fi considerate modeste. Locuieste impreună cu parintii si sora intr-un apartament de trei camere dintr-un cartier marginas al Bucurestiului. Veniturile actuale sunt adeseori insuficiente, mama sa trebuind sa-si intretină parintii (care locuiesc la ţară si au ca sursa de venit doar o pensie).

Tatal sau, insa, are un serviciu stabil fiind indispensabil firmei unde lucreaza.

 

d) climat afectiv:

Relatiile afective in familie au la baza eforturile si grija pentru asigurarea unui trai decent. Uneori apar neatelegeri cu tatal, pe fondul lipsei de comunicare si datorita comportamentului autoritar al acestuia. Mama este o persoana intelegatoare cu care discuta mai mult si reuseste sa transeze problemele astfel incat sa menţina un climat bazat pe respect reciproc.

 

e) date medicale:

Elevul s-a dezvoltat normal in ultimii doi ani. Are o inaltime de 1,72m si o greutate de 74 kg.

Este sanatos din punct de vedere clinic, conform fisei de inscriere, a fisei medicale.

 

 

B. Date privind situatia scolara a elevului:

 

a) evidenta globala a rezultatelor scolare

 

Nr.crt.

Disciplina şcolară

Rezultate şcolare

Semestrul I(medie)

Semestrul II(note)

1.

Limba şi literatura romana

8

8,8,6

2.

Limba engleza

7

8,6

3.

Istorie

7

6,6

4.

Geografie

7

5,8

5.

Psihologie

6

6,7

6.

Matematica

8

9,6

7.

Fizica

9

7,9

8.

Chimie

8

7,7

9.

Religie

10

10

10.

Informatica aplicata

10

10,10

11.

Desen tehnic

9

9,8

12.

Sport

10

9,10

13.

Componente pasive

8

6,7,8

14.

Solicitari si masurari tehnice

8

7,7,8

15.

CDS

9

9,10,10

17.

Instruire practică

10

10,10,10

18.

Purtare

10

10

 

 

b) motivele care au dus la obtinerea situatiei scolare mentionate:

Elevul depune efort numai la disciplinele care il intereseaza. Interesul este adeseori sustinut de profilul ales, respectiv de relatia cu cadrul didactic care preda disciplinele tehnice. Conform parerii dirigintelui, elevul este printre cei mai buni din clasa, promovat in general de un spirit practic, care-l caraterizeaza.

 

c) dificultati majore la invatatura:

Dificultatile intampinate in studiul unor discipline sunt legate de trasaturi de caracter specifice varstei (dorinţa de a epata, nevoia de independenta etc )si nu de capacitatea mentala.

 

d) participarea elevului la activitati extrascolare:

S-a implicat cu multa daruire in organizarea “Balului Bobocilor” din acest an.

A participat, alaturi de intreaga clasa, la vizitele organizate la CERF, Muzeul figurinelor din ceara, spectacole de teatru.

Nu a participat la nici o excursie realizata cu scoala nici in clasa a IX-a, nici in clasa a X-a.

Participa la concursul interscolar de volei.

A obtinut un punctaj bun la olimpiada interdisciplinara de desen tehnic si solicitari tehnice-faza pe scoala.

Elevul efectuează diferite reparatii alături de tatal sau si, de asemenea, isi ajuta mama la diferite treburi casnice.

 

C. Date psihologice

 

1. ASPECTE REFERITOARE LA ACTIVITATEA PSIHICA

 

a) intelectul:

- acuitate senzoriala: dezvoltare normala

- spirit de observatie: este capabil sa distinga cu mare usurinta detalii semnificative pentru fenomenul studiat

- imaginatie: dispune de o imaginatie bogata, ceea ce il face sa anticipeze cu usurinta situatiile si chiar sa prevada o rezolvare a lor

- aspecte ale gandirii: analizeaza, sintetizeaza si compara usor, mergand pana la a genera si abstractiza in sfera notiunilor

- capacitatea de intelegere: intelege cu precadere materialul grafic

- nivelul de dezvoltare a memoriei: memoria logica ii permite conservarea de lungă durata a informatiilor

- exprimarea verbala: prezinta o exprimare scrisa corecta, se exprima bine oral, are insa reticente

in exteriorizarea ideilor proprii si a starilor afective

- dezvoltarea atentiei: concentrarea atentiei este buna, mobilitatea atentiei este in limitele normale, atentia distributiva este slaba

- stil de invatare: elevul citeste selectiv materialul de asimilat, insista asupra elementelor pe care le considera mai importante, avand obiceiul sa fixeze cunostintele prin “fotografiere”; invata in “salturi”, cu precadere inaintea lucrarilor scrise

 

b) afectivitatea:

- intesitatea trairilor afective si exteriorizarea lor: elevul se “inchide in el”, insă i se poate determina cu usurinta trairile “interioare”, putandu-se concluziona ca are o viata afectiva

intensa, dezvoltand sentimente puternice si stabile

 

c) vointa si motivatia:

- perseverenta in urmarirea scopurilor, rapiditatea de a lua decizii: Elevul ia decizii relativ usor,

atat pe cele minore cat si pe cele care ii pot influenta ulterior viata. Prezinta totusi o anumita deschidere catre discutiile cu prietenii si profesorii de care s-a ataşat. Depune un efort considerabil in urmărirea scopurilor, fiind foarte insistent in atingerea acestora.

- interese generale: Elevul prezintă aptitudini in domeniul tehnic, acesta fiind si domeniul profesional ales.Este preocupat de informatica. Agreeza muzica rock si filmele de actiune.

 

2.INSUSIRI PSIHOLOGICE ALE PERSONALITATII ELEVULUI

 

a) temperamentul: melancolico-coleric

 

b) aptitudini:

- nivelul de inteligenta: mediu

- aptitudini speciale: aptitudini dezvoltate in domeniul tehnic

 

c) caracterul:

Elevul nu este foarte sociabil, este modest si altruist. Prieteniile lui le-a legat greu, insa acestea au devenit intre timp durabile si stabile. Depune eforturi deosebite in atingerea scopului fixat.

 

 

D.Date referitoare la conduita elevului

 

a ) conduita elevului la lecţii:

Elevul nu este prezent intotdeauna la orele de curs, inregistrand un numar mare de absente.

Se remarca faptul ca in cele mai dese cazuri, elevul nu este foarte activ, implicandu-se doar atunci cand este solicitat.

In cazul in care i se fac observatii, asculta si aplica sfaturile primite, insa pentru intervale scurte de timp.

Nu isi poate concentra atentia pe parcursul unei ore intregi insa are capacitatea de a “fotografia”ceea ce il intereseaza.

 

b) conduita elevului în grupul şcolar:

In prezenta prietenilor este relaxat, vessel ,intelegator fata de problemele celorlalti. In prezenta necunoscutilor este retras si nu raspunde provocarilor de nici o natura.

 

c) conduita elevului in afara scolii:

Parintii il descriu ca fiind un tanarr usor dificil, cu comportament neliniar. Consider ca aceasta compotare se datoreza varstei dar si lipsei de comunicare dintre elev si familie, mai ales cu tatal.

 

 

E. Recomandari psihopedagogice referitoare la orientarea scolara si profesionala a elevului

 

a) recomandarea dirigintelui:

Dirigintele recomanda orientarea catre o meserie cu caracter tehnic, avand in vedere rezultatele bune in acest domeniu.

b) recomandarea psihologului scolar:

Psihologul sustine, de asemenea, continurea unei meserii in domeniu.

c) optiunea elevului:

Elevul oscileaza intre a urma studiul in cadrul unei facultati sau a practica meseria pe care o invata si de care este pasionat. Nu exclude posibilitatea aprofundarii cunostintelor de informatica si reorientarea profesionala.

 

 

CONCLUZIE:

Dezvoltarea in plan psihic si educational se desfasoara in limitele specifice varstei. Daca elevul va beneficia in continuare de o indrumare personalizata si de spijinul parintilor, atunci el se va dezvolta armonios, devenind un tip matur si fara indoiala un bun profesionist.