|
Desen tehnic
Colegiul Tehnic de Posta si Telecomunicatii “Gheorghe Airinei “
Disciplina : Desen Tehnic
Profesor: ing. Mihaela Calin
Clasa : a-IX-a D, E, H
Nr. ore : 2 ore/saptamana (72)
An scolar : 2005-2006
Catedra :Tehnica
PLANIFICARE CALENDARISTICA
Semestrul I
Nr.
crt. |
Continuturi ale unitatilor de invatare |
Competente specifice vizate |
Nr.
ore |
Saptamana |
Obs. |
1. |
Norme generale privind întocmirea desenelor tehnice:
Notiuni preliminare, instrumente de desen;
Standarde utilizate in desenul tehnic
Linii utilizate in desenul tehnic
Scrierea standardizata.
Formate normalizate. Indicatorul |
Identificarea simbolurilor si regulilor folosite la realizarea desenelor tehnice.
Aplicarea elementelor de standardizare în reprezentarile grafice.
Utilizarea in comunicare a termenilor noi de specialitate
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate |
2
2
2
2
2
|
S1
S2
S3
S4
S5
|
|
|
Evaluare sumativa U.I 1 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 1 |
2 |
S6 |
|
2. |
Constructii grafice:
2.1. Împartirea cercului in parti egale, înscrierea poligoanelor regulate
2.2. Racordari
2.3. Constructia curbelor plane
|
Utilizarea constructiilor geometrice pentru realizarea desenelor tehnice
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate |
3
3
1 |
S7-S8
S8-S9
S9 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 2 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe
parcursul U.I 2 |
2 |
S10 |
|
3 |
Elemente de desen proiectiv:
Sisteme de proiectie
Reprezentarea în dubla si tripla proiectie ortogonala a corpurilor geometrice
Asezarea normala a proiectiilor
Determinarea celei de a treia proiectii |
Reprezentarea în proiectie ortogonala a corpurilor geometrice simple
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate
|
1
4
2
1 |
S11
S11-S13
S13-S14
S14 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 3 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 2 |
2 |
S14-S15 |
|
4. |
Reprezentarea în vedere si sectiune:
4.1. Reprezentarea în vedere
4.1.1.. Muchie reala, fictive, contur real, fictive
4.1.2. Reprezentarea conventionala a suprafetelor plane |
Reprezentarea în proiectie ortogonala a formelor constructive pline sau cu goluri
Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Dezvoltarea gandirii critice, a spiritului de observatie
Stimularea curiozitatii imaginatiei si perseverentei, increderii in fortele proprii prin activitatile desfasurate
Formarea si dezvoltarea imaginatiei spatiale.
|
3
1
1 |
S15-S16
S17
S17 |
|
|
Evaluare sumativa semestrul I |
Sintetizarea, verificarea cunostintelor dobandite in semestrul I |
2 |
S19 |
|
PLANIFICARE CALENDARISTICA
Semestrul II
Nr.
crt. |
Continuturi ale unitatilor de invatare |
Competente specifice vizate |
Nr. ore |
Saptamana |
Obs. |
4. |
Reprezentarea în vedere si sectiune:
4. 2. Reprezentarea în sectiune
4.2.1. Sectiunea. Traseu de sectionare
4.2.2. Reprezentarea hasurilor
4.2.3. Reprezentarea unei piese cu goluri
4.2.4. Tipuri de sectiuni
4.2.5. Reprezentarea obiectelor simetrice
4.2.6. Reprezentarea nervurilor
4.2.7. Reprezentarea rupturilor |
Reprezentarea în proiectie ortogonala a formelor constructive pline sau cu goluri
Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare
Utilizarea in comunicare a termenilor noi, de specialitate.
Dezvoltarea deprinderii de-a lucra in echipa
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
Formarea si dezvoltarea imaginatiei spatiale.
|
2
1
2
1
2
2
1
|
S20
S21
S21-S22
S22
S23
S24
S25 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 4 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 4 |
1 |
S25 |
|
5 |
Cotarea desenelor tehnice:
Elementele cotarii
Simboluri folosite la cotare
Reguli de cotare
Reprezentarea si cotarea gaurilor netede
Reprezentarea si cotarea filetelor
Inscrierea pe desene a datelor privind starea suprafetelor |
Aplicarea regulilor de reprezentare si cotare a formelor constructive simple
Identificarea si corectarea erorilor de cotare
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
|
1
1
2
2
2
2 |
S26
S26
S27
S28
S29
S30 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 5 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 5 |
1 |
S31 |
|
6 |
Executarea schitei dupa model:
Fazele premergatoare executarii schitei
Etapele de executare a schitei |
Aplicarea regulilor de reprezentare si cotare a formelor constructive simple
Analizarea modelelor si reprezentarea lor respectand normele generale pentru i ntocmirea desenelor de piese
Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
Formarea si dezvoltarea imaginatiei spatiale.
Dezvoltarea simtului estetic |
1
1
|
S31 S32
|
|
|
Evaluare sumativa U.I 6 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 6 |
1 |
S32 |
|
7 |
Desenul la scara:
Scari de reprezentare utilizate in desenul tehnic
Fazele alcatuirii desenului la scara |
Aplicarea regulilor de reprezentare si cotare a formelor constructive simple
Analizarea modelelor si reprezentarea lor respectand normele generale pentru i ntocmirea desenelor de piese
Identificarea si corectarea erorilor de reprezentare
Respectarea standardelor în vigoare referitoare la asigurarea calitatii produselor si serviciilor
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
Formarea si dezvoltarea imaginatiei spatiale.
Dezvoltarea simtului estetic
|
1
1 |
S33
S33 |
|
|
Evaluare sumativa U.I 7 |
Sintetizarea, verificarea notiunilor dobandite pe parcursul U.I 7 |
2 |
S34 |
|
8 |
Desene schematice:
Simboluri si semne conventionale utilizate in reprezentari schematice din calificarile profilului tehnic (mecatronica, telematica, automatizari, proiectare CAD, procesare text imagine, instalatii electrice, constructii si instalatii, designer vestimentar etc.).
Scheme specifice domeniilor tehnice mentionate anterior. |
Utilizarea simbolurilor grafice in reprezentari specifice domeniului tehnic
Citirea si interpretarea schitelor / schemelor folosind simbolurile conventionale
Respectarea standardelor în vigoare referitoare la asigurarea calitatii produselor si serviciilor
Stimularea curiozitatii pentru investigarea unor fenomene sau procese
Dezvoltarea gandirii autonome, critice si creative in domeniul tehnic
Adaptarea la cerintele pietei muncii si la dinamica evolutiei tehnologice
|
1
1 |
S35
S35 |
|
|
Evaluare sumativa semestrul II |
Sintetizarea , verificarea cunostintelor dobandite in semestrul II |
2 |
S36 |
|
|